Få mere ud af den sidste 5-øre


I en tid hvor mange virksomheder og foreninger føler sig presset økonomisk, vælger nogle at følge en defensiv strategi og prøver at spare sig igennem de svære tider. Men måske kan der opnås succes ved at gribe udfordringen an på en offensiv måde.


Ved at revidere nogle af jeres indarbejdede rutiner og f.eks. få andre til at betale en del af jeres salgs- og marketingomkostninger, kan I fastholde jeres aktivitetsniveau for færre penge. Mulighederne er mange:


•Fælles markedsføring med beslægtede produkter (selv fra andre firmaer).


•Fælles distribution med beslægtede produkter.


•Kritisk vurdering af hvad der trykkes og hvad der kan publiceres online i stedet.


•Mikro-bidrag fra partnere i produktkæden.


•Fælles målgrupper kan udvikle nye utraditionelle samarbejder på tværs af brancher.


Vær opmærksom på, at man kan spare så ubetænktsomt, at man i sidste ende miskrediterer sit firma eller forening, for ekstempel kan man støde på profilbrochurer, hvor alle underleverandørerne er blevet presset til at tegne annoncer - men annoncer for rengøringsfirmaet, revisoren, elektrikeren m.v. er i den grad uvedkommende, hvis firmaet f.eks. sælger teknisk udstyr, driver en klinik o.s.v. - så spar med omtanke!


Det lyder måske som mikro-økonomi, men udbyttet kan blive overraskende stort. Vi har mange års erfaring med de nævnte tiltag – måske kan vi også hjælpe din virksomhed eller forening til at spare jer til succes.



Ø Retur til “Velkommen”

Disney, Bella Center, Bantex, IP-Vision, TechData, Actebis, Lægernes Test Center m.v. - i årenes løb har vi medvirket til nytænkning af markedsføringstiltag for mange virksomheder og foreninger.